Om Nordea Seniorklubb

Du som pensionerats från Nordea med arbetsplats i Stockholm är välkommen som medlem i Nordea Seniorklubb.

Seniorklubbens uppgift är att vara en trivsam träffpunkt för f.d. kollegor. För det ändamålet arrangeras olika aktiviteter med ambitionen att tillfredsställa så många olika intressen och smakinriktningar som möjligt. På programmet står till exempel besök på muséer och utställningar oftast i kombination med en måltid, teater- och konserterbesök, stadsvandringar. Vi arrangerar också dagsutflykter till intressanta orter och också lite längre resor som ofta går utrikes. Det årliga julbordet är uppskattat av de flesta.

Klubben har en aktiv gymnastikgrupp och sektioner för bowling och boule. Varje år arrangeras Nordea Senior Cup för golfspelande medlemmar.

För de medlemmar som inte längre orkar eller kan vara med på de större arrangemangen men som fortfarande gärna vill träffa gamla arbetskamrater har Väntjänsten ett särskilt program.

Sammanfattningsvis är Seniorklubben en trivselklubb med socialt engagemang i botten.

Seniorklubben som bildades den 19 mars 1985, är registrerad som ideell förening och har för närvarande drygt 1 200 medlemmar.